සීනි බෝතලය සුරා කා තේ බොන්න එපා. සීනි බෝතලය හිස් කරන්න එපා එසේ වුව හොත් දුප්පත් වීම දිළිඳු බව සිදුවේ. ගැහැණු දරුවකුට අපල අගුණ ගෙනදේ.
ඔබේ ගෙදර. දර ලිප තිබෙනවාද අනිවාර්යයෙන් දර ලිප අවශ්යයි. එය නැත්නම් හරි මුසලයි. ලිපේ දුම පැතිර යා යුතුය. එහි එකතුවන අළු දිනපතාම අස් කරන්න එපා. මුල්ලකට එකතු කර ගොඩ ගැසුණ පසු ගසක් මුලට දමන්න. මෙය දිනපතා අස් කළ හොත් මුළු තැන් ගෙයි අඩු පාඩු නිතර සිදුවේ.අරපිරිමැස්මක් නැත. කැත්ත ,උදැල්ල, මන්නෙ, පිහිය, පොරොව, යකඩය නිතර අත ගැවසෙන තැන තබන්න එපා. ඒවා වෙනම කාමරයක දමා යතුරෙන් වසන්න.
නිවස තුළ පවතින පිටි කොටන වංගෙඩිය කට උඩට හරවා තැබීමත් එහි ඉඳ ගැනීමත් ඉතා අසුබයි. වර්ත මානයේ එම වංගෙඩිය අප අතරින් වෙන්කර ඇති. හෙයින් ඒගැන වැඩි විස්තර අවශ්ය නැත. නිවස අතු ගාන කොස්ස හා මිදුල අතුගාන ඉදල නිවසේ මුළුවල තැබීම අසුබයි. දෝෂා රෝපන, සතුරු බලපෑම් ඇතිවේ. එසේම ඉනිමඟද පේන්ට තබන්න එපා මෙය සොරාට ප්රයෝජනයට ගත හැකිවේ.
නිවසේ සාලයට පෙනෙන ලෙස මුළු තැන් ගෙය හා පෝරනුව, ගිනි දැල්වීම ඉතාම අසුබයි. නිවසේ අඹු සැමි අරගල, දියුණුවට අවහිරතා ලෙඩ දුක් හදිසි අනතුරු බලපානු ඇත. නිවෙස්වලට කොඩි විණ කරන ඇදුරන්ට මෙය අත්යවශ්ය දෙයකි. අධ්යාපනය ලබන දරුවන් සිටින කාමරයේ අනවශ්ය පින්තූර බිත්තිවල අලවා ගන්ට එපා බුද්ධ රූප තබා ගැනීම හොඳයි. පාඩම් කරන මේසයට මේ ගාථා රත්නය ලියා තබන්න. පොත අතට ගන්ට කලින් එම ගාථාව සිහිපත් කරන්න.
ජයෝ මුණින්දස්ස සුබෝධි මුලේ
අහෝසි මාරස්ස පරාජයෝහී
උග්ඝෝසයුං දේව ගණ පසන්නා
ඒතේන සච්චෙන ජයස්සු මයිහං
නිවසට ඇතුල්වන ප්රධාන දොරට ඉදිරිපිට නිතර දැකීමට වර්තමානයේ බුදු සරණයි .දෙවි පිහිටයි යනුවෙන් ස්ටිකර් අලවා නිවසේ පිටු පස ගව මස් , කුකුල්මස් ආදී කපමින් තම්බමින් කොපමණ සිටිනවාද? මෙයින් බුදු සරණ යාව්ද? නැත. එසේ නම් නිවස ඇතුලත මස් වර්ග කැපිම අසුබ බව සිතට ගන්න මීට අමතරව මස් වර්ග, බිත්තර ආදිය මුළු තැන් ගෙය ඇතුලත තෙල් දමා තෙම්පරාදු කිරිමද අසුබවේ. විශේෂයෙන් වයස අඩු ගැහැණු දරුවන් සිටින නිවාසවල මෙය අසුබ බව දැනගන්න.
නිදන කාමරවල බිත්ති ආලේප කිරිමේදී රෝස පාට සුබ දායි වේ. තද පාට තීන්ත ආලේප කිරීමෙන් අඳුරක් ඇතිවන අතර භුත දෝෂද හට ගනී. තද රතු .කළු පාට ගෑමෙන් එම තත්ත්වය උදාවේ. ඉඩමට ඇතුලුවන් ගේට්ටුවට කළුපාට ඉතාම අසුබයි. ලා කොළ පාට ඉතා සුබයි. නිවසක වැඩි හිටි අය හෝ දරුවන් තනි කකුලෙන් සිටීම සුභ නොවේ. එසේ සිටීමෙන් වැඩි හිටි අයෙකුට රෝග තත්ත්වයක් හෝ ඈත් වීමත් විපතක් ගෙන දෙන ලක්ෂණයකි.
කුඩා ලමයි බොහෝ අවස්ථාවල හිස බදාගෙන අත් දෙක පොරවාගෙන මේ ආදී ඉරියව් වලින් සිටිනවා මම දැක්කෙමි. මෙය ඉතා අසුභ ගෙන දෙන ලක්ෂණයකි, නිවසේ දියුණුවට බාධාගෙන දෙන ලක්ෂණයකි.සමහර වැඩි හිටි අය හෝ දරුවන් ඇද සිටින වස්ත්රය , සරොම ගලවා හිසේ සිට වසා ගෙන නිදා ගන්න අවස්ථා ඇත. මෙයද ඉතා අසුබ දායකවන අතර දියුණුවට බාධාගෙන දේ. විවාහයටද බාධාගෙන දේ. නිස්සාර ජීවිතයක් ගත කිරීමට සිදුවේ
නිවස තුළ තම පාද පොලොවේ ඇතුල්ලමින් ඇවිදිහ ඉතා අසුබවේ. නිවසකට ඇතුල් වීමේදී ප්රධාන දොරෙන් ඇතුල්වී මුළු තැන් ගෙය දක්වා යන අය අද සමාජයේ සිටී. මෙයද ඉතා අසුබ දායකවේ. නිවසේ ඉදිරිපස කවුරු හෝ නැතිනම් මිදුලෙන් එහාට යන්න එපා. සොරෙක්, වංචා කාරයෙක් ,බවට නම පැතිර යනු ඇත. තම නිවසේ පොල් ගසක ගෙඩි කඩා අවසන්කර බිමට බසින තෙක් පොල් එකතු කරන්ට එපා. පොල් කඩන තැනැත්තා ඉතා අසුබයි. අනතුරු ඇතිවේ . ගසේ පොල්ද පුහු බවට පත්වේ. මෙය ගසට කරන අවනම්බුවකි. පොල්ගසක රෙදි වැලක් කිසි දින ගැට ගසන්න එපා. පොල් නො සෑදේ පුහු ගෙඩි හට ගනී.
බල්ලෙක් බළලෙක් බලා සිටියදි කෑම කන්ට එපා. මෙය ඉතා පහත් අකුසලයක් . මරණය සිදු වන්නේ කවදා හෝ සාගින්නෙන්. පිපායෙන් නිවසේ සියලුම සාමාජිකයින් නිවස තුළ ඉතා ශබ්ද නඟා කථා කිරිම, සිනා සීම, හු කියා කැගැසීම ඉතාම අසුබයි. මෙය අවසන් වන්නේ කුමක් හෝ අසමගිතාවයක් කෝල හලයක් ඇතිවීමෙන් බව සිතට ගන්න. නිවස තුළ ඉතා හඬින් ඈනුම් හැරීම, කිව්සුම් ඇරීම මේ ආදී ශාරීරිකව සිදුවන දේ ශබ්දය පාලනය කරගනිමින් කළයතුය.
නිවසක ඉදිරිපස හා සාලය දැකුමෙන් පෙනුමෙන් ඉතා සිත්කලු තතත්වයෙන් පිරිසිදුව තිබිය යුතුය දිරා ගිය රෙදි පාන්කඩ, කිලුටු රෙදි, පිලුණු පරණ කෑම වර්ග පුලුටු වර්ග , පොල්කුඩු, රෙදි වැල, මේ ආදී අපිරිසිදු ද්රව්ය නිවසේ ඉදිරිපස මිදුලේ තබන්ට එපා. එසේම සාලයද ඒ ආකාරයෙන්ම පිරිසිදුව තබන්න. පුටු මේස, කෑම මේස, රූපවාහිනී යන්ත්ර, ගුවන් විදුලි යන්ත්ර සිත් කලු වුද ශාන්ත වු පින්තූර මේවා ක්රමවත්ව සාලයේ තබන්න. ඉහත කී අසුබ දේවල් සාලයට ගන්න එපා . පරණ ඇදුම් කිලුටු ඇදුම් සාලයේ පුටු උඩ දමන්ට එපා . නිවසේ මුළු තැන්ගෙය , නිදන කිමරවල තිබිය යුතු දේවල් සාලයට ගන්ට එපා. ඉතා තදින් භුත දෝෂ බහිරව දෝෂ ඇති නිවෙස්වල පිරිසිදුව තබා ගැනීමට ඉතාම අපහසු වන අතර අක්රමවත් සාලය මිදුල, සම්පුර්ණ නිවනම ඉතා අපිරිසිදුතත්ත්වයෙන් පවතී. යම් නිවසක එසේ සිදුවන්නේ නම් එයට පිළිවෙත් කර ගන්න. මා මෙතෙක් දැක්වු පාරම්පරික මත අද හමස් පෙට්ටියට දමා ඇතත් ඒවායේ සත්යතාවය නුවන ඇත්තන්ට වටහා ගැනීමට පෙන්වා දෙමි.
ජ්යෝතිෂවේදී ජේ. ගුණපාල
0 comments:
Post a Comment